BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 29, 2009

How Do I Get My Ex Boyfriend Back?(for girls only)

Are you feeling as if everything you do pushes your ex away more? Is this describing your circumstance to a tee? Are you wondering “how do I get my ex boyfriend back” at every turn? Here are some tips that will greatly increase your chances of getting back together with your ex boyfriend.

Obviously right now you are serious about saving or rekindling your relationship, which is what led you to this article to begin with. But if you are feeling overly anxious to get your ex back, you may be behaving in the wrong way, causing your ex to pull away naturally. It is human nature in general to resist this kind of pressure. Struggling against human nature is completely pointless, and it will only make matters worse.

Are you calling your ex too much, constantly writing him e-mails or text messaging him? Are you trying to make him feel sorry for you? If you are doing these things, stop! If you are asking yourself this question over and over, then you need to stop doing these things right now.

So how do I get my ex boyfriend back? Follow this strategy instead.

You are going to need to take a completely fresh approach. Begin by breaking contact off for a while, doing your own thing. During this time where there is no communication between you and your ex boyfriend, you can focus on ways that you can improve your own personal life, rather than focusing on the relationship issues at hand. This is going to be a challenging time, and it is going to require discipline to prevent you from returning to your old ways.

During this time, your ex is going to experience a shift in how he feels about you, since you will no longer be pursuing him. You may become mysterious to him in some ways, because he is not sure what you are doing or feeling. This is actually something that can work in your favor. Now your ex is in a position to actually miss you, which is not possible when you are smothering him.

You must remember that the key to this strategy and repairing a break up is to work with human nature rather than attempting to work against it. If you are wondering ” What can I do to get my ex boyfriend back”, now you should have a fairly basic understanding on how common mistakes can be avoided. Once you implement this basic strategy you can restore a balance and allow your ex to remember why he loved you in the first place.

Just keep yourself grounded and avoid smothering him. Make yourself appear mysterious and he will be reminded why he loved you in the first place. Play hard to get (don’t over do it) and let him make the first move, and you will come out on top. And then you will stop asking “How do I get my ex boyfriend back”.

Thursday, August 20, 2009

BE A GREAT BOYFRIEND

Being a boyfriend should come with a manual and a test. Most men need a leg up when it comes to being the man of her dreams. What about a hypothetical test.?
If you get a passing score, you are granted a girlfriend. If you score in the 90% percent region, you get a really good girlfriend. If you fail? No girlfriend for you.

In the interest of giving you a leg up in case such a test is ever invented, here are 10 essentials that you should know if you intend to settle down with a girlfriend.

1. Remember her mum's birthday.
Any bloke can manage not to forget his girlfriend's birthday but if you show up with flowers for her mum, that’s really giving brownie points.

2. Make stuff look difficult.
If she asks for your help opening a jar because she's already turned her whole body red trying to get it to budge, at least make it look like it's a little challenging when you pop it open in two seconds flat after she just struggled with it for 10 minutes. She may not appreciate your macho grin.

3. Always compare favorably.
The time will come when you will watch a film together and she will turn to you and pass comment on how lovely the female star is. This is a trick! There is but one proper response, and it goes like this: "She's okay, but not a patch on you.”

4. Act disgusted.
When you hear that a rich old man has left his wife for a young model, under no circumstances should the phrase "Nice one!" leave your mouth in her presence. Feigned horror and cradle snatching sentiments are your best options.

5. Wash your stinky feet.
Don't wait for her to turn green.

6. Put down the remote.
If you flip channels while she's discussing her deep feelings, this is a dead giveaway that you're not listening. No good can come of this. It's better to just nod a lot, occasionally say "I completely agree with you," and wait for her to exhaust herself. Flipping through the channels is a man thing and so irritating.

7. Using the phone doesn't make you a loser.
When you're out with your mates and it becomes clear that she shouldn't wait up for you ignore your mates’ remarks and phone her. You’re not under the thumb just considerate and good mannered.

8. Go hairless.
Some areas are more beautiful when they're bald. These include your back, nose, ears, neck and unibrow.

9. Ease up on the figures.
If you're dating a woman and you both don't mind splitting restaurant bills, fine. However, don’t bring out a calculator to make sure it's exactly equal, try to determine who ate what portion of what, or agree to "lend" her money to pay the tip, do not pass go: Go directly to No-Girlfriend Land.

10. If you love her, tell her.
Again and again.
Don't assume that you can just tell her once and she'll believe it's true until you tell her otherwise. There are two things a woman never gets sick of hearing: "I love you" and "Your butt looks amazing."
Sprinkle both into your conversations liberally.

Tuesday, August 18, 2009

Apa Erti Kawan Bagiku???

Assalamualaikum...

Aku ada kawan ka tak??

Mestila ada tetapi semuanya baik ngan aku ka tak???

Tidak!!!

Kenapa???

Kebanyakkan kawan aku cuma datang bila aku senang tetapi menghilang bila aku susah...(ada jugak ekh kawan macam tu)

Aku ni baik hati sangat kot sebab tu la kena macam tu(mengaku baik plak...haha)

Ni aku ceritakan la sikit maksud kawan bagi aku


Harini aku nak bercerita tentang jadi kawan yang baik. Macam mana nak jadi kawan yang baik. Aku? Mm…aku ni bukan kawan yang baik sangat, tapi aku cuba untuk jadi kawan yang baik. sebab, aku ni manusia biasa jer. pada aku, kita saja yang mampu buat kawan kita jadi kawan yang baik.

Pertama sekali bila kita berkawan, kita mesti ikhlaskan hati. janganlah berkawan sebab kita nak minta balasan daripada mereka. Dan jangan pula sebab terlalu lurus dan ’baik hati’ kita dipergunakan oleh kawan kita. Maksud aku dengan ikhlaskan hati ialah, kita mesti sincere kalau buat sesuatu untuk mereka. Contohnya aku tolong kawan aku kemaskan tempat mereka kerana mereka terlalu sibuk. Bila aku sibuk pulak, taklah aku mengharapkan mereka kemaskan tempat aku semula.

Kedua, bersabar. terutamanya kalau kawan tu jenis yang tak boleh sorang2 dan minta kita tunggu mereka. Kalau hampa rasa hampa ikhlas untuk tunggu, jadi tunggulah. kalau tak, tak payah lah nak paksa diri sendiri untuk ikut kemahuan mereka. Sama juga dengan word compromise. just be yourself, n the world, ur friend will accept u for who u are.

Ketiga, jangan berbohong. senang kata kena berlaku jujur. aku selalu jadi orang yang berterus terang pd kawan2 aku. kenapa? sebab itu yang aku rasa aku patut untuk buat. kadang2, kita merasa tanggungjawab kita untuk membela mereka dan menjaga hati mereka dalam apa2 keadaan sekalipun. salah. kita perlu menjga hati sekiranya patut. kalau kita sayangkan kawan kita, jangan biarkan dia terus melakukan kesalahan yang sama. tegurlah. tegur. tak salah menegur. tapi tegur tu biarlah berhikmah. jangan kesalahan tu kita sendiri buat, tapi kita nak menegur kawan kita. dan seeloknya, kena selalu sama2 ingat-mengingatkan. have to bear in mind that human is not perfect. mesti ada yang kurang.

keempat. jangan pentingkan diri sendiri. kalau kita nak menjadi kawan yang baik, seharusnya kita perlu ambil kira kepentingan orang lain juga. ada seorang yang aku kenali, nak justify dia kawan aku atau pun tak pun so-so, ntahlah nak kata dia macam mana. selalu sangat pentingkan diri. analoginya seperti ini, kawan2 kena berkorban untuk dia, tapi kenapa harus dia berkorban untuk kawan2? Aku selalu tegur dia. tapi, sifat dia tak pernah berubah. tak pernah cuba pun. kalau hampa jumpa org macam ni, jangan jemu untuk menegur. Doalah supaya satu hari nanti dia akan nampak apa yang dia selalu buat pada orang lain.

Friday, August 7, 2009

cerita.tentang.aku.dan.dia

aku?
entah,aku pelik benar hari ini.sorang2 aku berjalan pulang dari kelas.sesampainya dibilik, aku terasa begitu sunyi.aku melabuhkan punggung di atas kerusi.laci dibuka mencari2 sesuatu.aku mencari dan mencari lagi.eh2,ada soalan cepu gangsa.mari kita jawab sama2!

q : apa nama hang?
a : mana boleh bagitau dekat sini.rahsia...

q : berapa umur hang?
a : 18sx,18sg,18pl, suma aku dah boleh tonton! dah setahun lebih dah. yahoo.yabedabedue...

q : hang tinggal kat mana?
a : di dalam teratak indah.sekarang menumpang teduh di malinja.hakhakhak

q : hang suka makan apa?
a : tanya lagi.mesti la suka makan nasik lauk ayam!

q : makan dah, suka minum apa?
a : water cooler memang menjadi pilihan ku.huahuahua

q : hang suka kaler apa?
a : yang orang tak suka,tu laa yang aku suka.ait?

q : haa, hang sayang sapa?
a : 1st of all.Allah, prophet of Muhammad,my famili,my friends and her.=)

q : sapa hang sebenarnya niii?
a : anak pak ad n mama jat.abang kepada bal n wan.bapak angkat kepada anak2 aku laa.along,angah,alang ngan acik.

q : nak taw sapa nama kekasih hang?
a : opss, no komen! <--- sebenarnya tak ingat..(tetelan pain killer telebih!)

q : cerita la sedikit tentang diri hang,berkira ngat aih?
a : nak banyak pon bulih. sebentar yaa.

hati dan perasaan ini mula berubah apabila dia muncul dlm hidupku... hati ini sudah lama mahu menegur dan bermain2 di hatinya.tapi aku tak bisa lakukan demikian.aku tak punya kudrat untuk lakukan perkara sebegitu. dengan lengang lenggok cara jalanya, intonasi suara kata2 nya,ketawa kecilnya yang menampakkan gigi2 nya tersusun rapi, membuatkan hati ini tertarik untuk selalu mendampinginya. perkara ini,aku sembunyi sorang2.tiada siapa pon tahu,melainkan hati dan jiwa. hasrat hati ini,semoga dia disampingku.walau jauh di mata, tetap dekat dihati. tapi, aku perlu sedar. aku tidak mampu mencuri perasaan hatinya dgn perwatakan ku yang sebegini rupa. ahh, aku perlu mencuba.aku gagahkan kudrat ku yang ada,buang prasaan malu dan segan dan aku mula rapat2 dan berbaik2 dgn si dia. gembira bertandang tak putus2 kerana semakin hari aku semakin rapat dgn dia. ahh, hiraukan apa orang nak kata kepada ku. sekarang, yang aku tahu hanyalah aku amat menyayangi dirinya. sebelum ini, mungkin aku pernah digosip2 dengan dunia percintaan, tapi itu semua bagai main2 petang. tak pernah lagi hati ini bergabung dengan jiwa dan jasad. sayangku kepadanya benar2 setulus hati.tak ada benda lain yang aku pinta balasan darimu, hanya kasih sayang dan kesetiaanmu. indahnya dunia, jika dia benar2 menjadi milikku. perasaanku bagai, dunia ini menjadi milikku. bak kata orang, bukan semua benda yg kita inginkan akan kita perolehi. tika waktu ini,aku masih belum mengrti akan perasaan hatinya kepadaku.ohh, perkara ini lidah masih tak mampu berkata2. tak kisah la yang penting aku syg akan dia,akan aku pamerkan sayangku kepadanya. semoga dia tahu dan memahami perasaan hati ini. pasti aku akan lebih menikmati gembira apabila ada orang lain yang sanggup mengambil berat tentang diriku.aku tunggu saat ini tiba.saat tiada apa untuk aku santap, wajahnya,suaranya sudah cukup untuk selesaikan masalah perut ini. wah! ini benar saat ini. cuti semester akan bermula tidak lama lagi.sedih perlahan2 bertandang.hmm,aku terpaksa berpisah dengannya.tiada lagi suaranya saat cuti, mukanya tak dapat aku curi2 lihat lagi.sabar, kalau dah jodoh,pasti takkan kemana!

cuti semester mula intai2.sebak rasa didada,tapi apakan daya.kelibatorang lain, tak sama dengan aku.benarlah kata orang,lubang hidung sama2 ada dua, tapi hati lain2.sedih rasanya bila terfikir akan berjauhan dengannya.aku panjatkan doa kepada Yang Maha Pencipta, semoga ada hikmat disebalik perpisahan semester ini.mungkin aku boleh sesekali ke rumah angah, dan dapat berjumpa dengannya.semoga impian aku tercapai, aminn! hari berganti hari, syukur ke hadrat Illahi kerana semakin hari, semakin rapat hubungan kami.mujurlah ada alat teknologi ini.ak dapat berintereksi dengannya.semakin hari semakin rapat hubungan kami.dan perasaan ku? sayang ini semakin membuak-buak umpama air yang mendidih.alat perantaraan aku ni menjadi saksi bertapa mesranya kami berdua.jika ada overtime dalam hari, pasti jam ke 25 juga digunakan untuk saat2 manis ini.kali ini,sahabat umpama tiada apa2.benar aku bersama sahabat, tapi hanya jasad bersama mereka.hati,akal malahan suara ini bersama dia.bola yg bulat itu juga jugak aku tinggal kan utk menikmati saat bersama dgn dia.diatas padang, telinga sebelah kanan terdengar suara merdunya mnakala telinga sebelah kiri terdengar maki hamun rakan ku kerana tidak memberi tumpuan ketika bermain.cuti yang amat bahagia bagiku. aku bnyk menghabiskan masa bersma alat perantaraan aku untuk menghubunginya berbanding rakanku di depan mata.janji2 manis terungkap dr mulut si dia membuat kan aku percya si dia amat menyayangi diriku.cuti semester bakal melabuhkan tirai dan tidak lama lagi kegembiraan melauap2 bakal memenuhi ruang hati dan perasaan apabila dapat berjumpa dgn nya sejak sekian lama terpisah.sesaat bgaikan seminit.seminit bgaikan sebln dan sebulan bgaikan setahun.yes! cuti semester telah berakhir. aku akan berjumpa si dia pujaan hati!

hari pendaftaran aku dapat melihat mukanya,senyumannya dan gelak ketawanya...wah! gembiranya aku dpt bersama dengan nya kembali. sudah tiba masanya, aku ingin menunaikan janji2 aku kepadanya.agar dia begitu juga.hari berselang hari, kelas pun bermula. semangat aku pada hari pertama,kicauan burung pagi sayup2 mengejutkan aku.awal aku kekelas saat itu. tapi,kenapa ini perlu terjadi dalam percintaan ini. lama kelamaan semangat aku semakin pudar apabila kami tidak langsung bersembang didalam kelas seperti dahulu,seperti semester lepas.soalan diajukan kepadanya mengapa ini terjadi, tetapi aku pula yang dimarahi.kenapa ini? kerana hubungan ini, cakap2 depan tak lagi menjelma? mungkin kerna aku memaksa-maksa dia dan sikap ego aku semakin menguasai diri.lama kelamaan, aku kalah dengan sikap ego aku ini. selepas beberapa lama,kami tak semesra dulu.bagai langit dan bumi. hang dan aku menjadi bahasa perantaraan kami.alasan? mahukan hubungan seperti dahulu,kerana couple buatkan malu selubungi diri, dan mahu cakap2 seperti biasa di dalam kelas.agak terkejut juga lah tapi salah aku jugak dgn sikap aku begini.aku sabar dan terus sabar.mungkin selepas ini aku dapat bercakap2 dan bermesra2 degannya seperti sebelum kami jalinkan hubungan kasih sayang.tunggu dan tunggu, tapi hampa yang mendatang.lama.sememangnya.sayang aku kepadanya tak mungkin terpadam dan sukar untuk aku memadamkan nya dari hatiku...kerna kasihku kali ini dari hati yang ikhlas.

tika saat aku menulis ini, mungkin sayang si dia pada ku semakin pudar atau...............entah, dia sahaja boleh berikan jawapan. aku? cuma berserah kepada takdir. doaku semoga jodoh aku bersama dgn si dia seperti dahulu.aku sentiasa menantimu.apa2 pun aku sayang bangat sama kamu!

q : terima kasih kerana suda meluangan masa yaa.
a : kasihmu diterima... <---dalam nada sebak.(sayunya...)

p/s: ini cma luahan hatiku.kenanganku.kesilapanku.jika masa boleh diulang,pasti aku akan jaganya baik2.maaf ku pinta, aku harap tiada sapa2 yg terasa mengenai cerita aku ini.kisah ini terjadi dekat 47tahun dahulu di bumi India!

Sunday, August 2, 2009

Gemuruh

Di dalam gerimis
Penuh rahmat, dia tersentuh
Cendawan alpa,
Sesegar pagi, yg permai damaikan
Tunggul di pinggir rimba
Lantas mendambarkan
Kisah sempurna Dari jiwa Bakal Surinya

Di dalam kelambu
Menunggumu, dia kesali
Hilang bayangan
Pedoman, ikhtiar dan arah
Persis si buta mendambakan
Hidup sedehana,
Menjamahi Hari hari Mimpi Mimpinya..

Oh sendiri meratapi
Sekalungan sengsara
Dan meratap siksa
Pahit maung madah punjangga

Terbukti kasih
Yg hanya serampang berbisa
Mengukir Gerigis besi kaca
Dan pawaka

Tak tersedar meratapi kepusar keinsanan
Membibitkan titis-titis sepekat warna darah dan dosa